woensdag 17 juli 2013

Ik ga voor.....GEEL

Ik heb, voor mijn doen althans, een ongelooflijke stap gezet. 
Ik heb een gele broek gekocht. WAT???? Jawel mensen; Alie bekent kleur. 

Wie mij goed kent weet dat ik liever op safe speel. Ik ben iemand die graag het zekere voor het onzekere neemt en vooral als het op kleding aankomt. Ik ben absoluut geen dare-devil. De broeken die je nu veelal ziet; gekleurd mét bloemen zal ik nooit van m'n leven aanschaffen. Ik vind ze mooi maar...., bij een ander. 
Om die reden koop ik broeken ook altijd in een, voor mij, veilige kleur. Zoals zwart, bruin, zand etc. etc. Dat zou dus best wel eens wat saai over kunnen komen. Spijkerbroeken zijn bij mij dus ook altijd blauw. Donkerblauw óf lichtblauw, om diezelfde veilige reden die ik net hierboven beschreef. 

Wat me de laatste tijd opviel was de gekleurde skinnyjeans. Ik vond ze helemaal het eínde. Niet die hele felle kleuren, maar de wat zachtere kleuren. 
En ik ging steeds vaker denken; 'Misschien is het wel iets voor mij.' Aan de andere kant vond ik het eng. Ik denk dat ik teveel denk dat mensen mij dan een soort van clown beschouwen. Daar heb je pipo ook weer, met haar pipo-broek....., of zoiets.
Maar afgelopen week zat ik weer te koekeloeren op het internet en betrapte ik mezelf erop dat ik weer aan het zoeken was naar die mooie, gekleurde skinnyjeans.
Ik liet een broek aan Albert zien en die zei spontaan; 'Bestel maar. Als je het niets vind kun je het altijd nog terug sturen.' Daar had ie natuurlijk gelijk in. En zo bestelde ik dus twee van deze broeken. Eén in lichtgeel en één in een azuurblauwe kleur. De azuurblauwe, waar mijn voorkeur naar uitging, had ik in een grotere maat besteld. Maar aangezien ik de laatste tijd nogal afgevallen ben besloot ik de lichtgele dus een maatje kleiner te bestellen dan mijn normale, oorspronkelijke maat. 

Vandaag lag er een pakketje van Zalando op bed. En nee, ik heb het niet uitgeschreeuwd van geluk....;-)
Opgewonden als een klein kind maakte ik het pakketje open. De azuurblauwe kleur viel me tegen, ik vond de kleur té fel. Bovendien was de broek te groot. Gelukkig maar, een goede reden om hem terug te sturen. 
De gele paste perfect. En wat nog belangrijker is; ik vind hem het einde!!!! 
Hij is ietsjes te lang dus er moet een stuk van de pijpen af. Bovendien is de broek alleen bij mijn bovenbenen 'skinny' en sluit hij alleen dáár nauw aan. De onderkant van mijn benen zijn écht skinny en dus sluit de broek hier niet nauw op m'n benen aan, maar tja, je kunt niet alles hebben in het leven. Ik heb me allang bij mijn spillebenen neergelegd dus boeit het me ook niet zo dat de broek bij de kuiten wat losser zit dan het eigenlijk hoort.
mijn nieuwe gele broek. nog wel iets te lang maar verder zit ie als gegoten

Ik vind het voor mezelf al een hele overwinning dat ik voor een gekleurde broek ga, dat had ik een jaar geleden nooit durven denken. En nu ik toch om ben; volgen er misschien wel meer gekleurde broeken. Wie zal het zeggen..... ;-)


4 opmerkingen:

  1. Mooi! En een gewaagde stap, maar een goeie :). Ik denk dat er weinig 'volwassen' mensen zijn die een gekleurde broek durven te dragen hoor. En dan nog skinny ook. Dat laat je toch meer aan de pubers over die nog geen vormen hebben ;). (Ik wel in ieder geval, al heb ik op mijn 18e nog een knalroze altobroek gehad. Die mis ik wel :P).

    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat moooi! :)
    Ik ben dol op kleuren... mijn broeken assortiment bevat bloemetjes broeken, fel gekleurde broeken (roze/paars haha) en zelfs oranje!


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen